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2017年3月13日月曜日

2.3.2 コミュニケーションへの影響 Influences on Communication

2.3.2 コミュニケーションへの影響

コミュニケーションは、障害を持つ人のサポートワーカーとしてあなたがやるすべてを支えます。 あなたは、同僚、サポートを受けている個人、その家族、擁護者、および他の医療従事者と効果的にコミュニケーションする必要があります。

さまざまな利害関係者との関係を構築するときは、一緒に仕事をするすべての人のコミュニケーションニーズを考慮する必要があります。 あなたのクライアントには身体的または精神的障害を持つ人もいます。 言語によるコミュニケーションや識字困難な人もいます。 支援する人の中には、受動的ではないか、またはコミュニケーションの障壁になるような情緒不安定な状態の人もいます。

個人差とニーズ

すべての人がそれぞれ違うところがあります。 クライアントや同僚とうまくやりとりするためには、これらの違いを理解する必要があります。 また、人々がコミュニケーションするその方法を理解する必要があります。 効果的なコミュニケーションをするためには多くの障壁を念頭に置く必要があります。

過去の経験

人々の過去の生活の中で起こったことは、コミュニケーションの仕方に影響を与える可能性があります。 一部の人々は長い間の人生で、多くの変化と経験をしてきました。

あなたは、一緒に働く人々が異なる背景と人生経験を持つことに気づく必要があります。 たとえば、大家族から来た人の世話をする場合もあります。 彼らは家族の集まりに慣れていて、特定の居住施設で生活すると隔離されていると感じる場合があります。 このような人々の過去の経験について知っていれば、余裕を持って時間を過ごすことができます。 あなたは彼らを他の人に紹介することで、社会的な仕組みの中に含まれていることを担保することができます。

文化的背景

オーストラリアにはさまざまな文化や国の人がいます。これらの異なる文化は、オーストラリアを人々にとって興味深く魅力的な場所にしています。その多様性が職場をも面白くしています。あなたがサポートしている人々や同僚の文化について知ることは重要です。文化的な多様性は、コミュニケーションに影響するさまざまな言語や態度があることを意味します。

言語と文化は人々の行動に影響します。それは男性と女性が互いにコミュニケーションする方法に影響を与えることでしょう。例えば、誰が最初に話すのか、そしてトーンとボディーランゲージが使われます。誰が話しているのか、どのように話しているのかは、会話の重要性を示すかもしれません。

例えば、ある文化では、他の文化では、話すときに人々の目を見るのは失礼であり、また別の文化では、目の接触を保つことが尊敬の兆候です。あなたが他の人と一緒に働いたり、他の人をサポートしている時、彼らがあなたと異なる背景を持つ場合は、あなたのコミュニケーションスタイルを変更する必要があります。あなたがサポートしている相手の文化的背景について学ぶことが重要です。

アクティビティ31457

翻訳者の使用に関する注意

組織が通訳者や翻訳者を使用している場合、法的・倫理的な側面があります。

翻訳者及び通訳者は

、 ・ クライアントのプライバシーと機密保持権を尊重する

・ 当事者間で情報を正確かつ公平に取り次ぐ

・ 情報を開示しない

・ 専門的な分離を維持する

・ 利害の衝突を開示する

・ 話し手が言っていることについて、たとえそれがクライアントをよりよく理解させるためだとしても、言葉を変更したり、適応させたりしないこと。

自己イメージ

人々がどのように自分自身を見ているかは、コミュニケーションに大きな影響を与える可能性があります。 例えば:

・ 脳卒中を発症して話しができない人は、良い自己イメージを持っていない可能性があります

・ 脳卒中は、罹患者が話すことや理解すること、歩くこと、服を着ること、食べること、嚥下することなどが困難になるなどの原因になる。 ・ 人が、自信を持っているか恥ずかしがり屋であるか、自分自身を見ているかを判断するのは簡単かもしれない。 しかし、時には、彼らが自分自身をどう見ているかを見つけるためにしばらく話をする必要があるかもしれない。

閉ざされたまたは受け入れようとしない態度

多くの人は固定観念をもっていて、物事を変えたり議論したりしようとしない場合が多い。 これは誤ったコミュニケーションを引き起こすか、これらの人々との議論を進めることができない可能性がある。

彼らは意識的に否定的であることを望んでいないかもしれないし、彼らの態度が他人にどのように影響するかを知らないかもしれません

受け入れようとしない人とコミュニケーションをとるには、彼らの態度を理解する時間を取る必要があります。 あなたは彼らと話をし、彼らとより緊密な関係を築くことでこれを行うことができます。

あなたの態度を変えることによって、あなたはこれらの人々とより効果的にコミュニケーションできることが分かります。 あなたが否定的な態度でこれらの人々に近づくなら、彼らは否定的な態度を持ち続けるかもしれません。 受け入れようとしない人と効果的にコミュニケートするには、彼らの態度、信念、懸念を理解しようとする必要があります。

感情の状態

人がどのように感じているかは、コミュニケーションの仕方に影響します。 あなたがサポートしている人や、あなたが働いている人が、家族が非常に病気であるために動揺しているなど、話したくない場合があります。 彼らは、彼らが感じている悲しみに焦点を当てて、あなたが何を言っているのかをはっきり理解できないかもしれません。

コミュニケーションの障壁は、潜在的な結果について誰かが恐れている、怒っている、または不満を持っている場合にも引き起こされる可能性があります。 たとえば、ある人はチームの生産性が向上すれば、仕事から外されると信じているので怒っているかもしれません。 あるいは、病気が悪化したことを伝えれば、彼らは自分の家から出されて、施設に入所させられるかもしれないという恐れがあるかもしれません。 障害のある人のサポートワーカーとして、コミュニケーションを明確にし、適切なときにサポートしているクライアントや同僚を安心させる必要があります。

コミュニケーションのためのAAC戦略

多くの人が言葉を使わずにコミュニケーションする必要があるかもしれません あるいは、彼らは、増強的(Augmentative)かつ代替的(Alternative)なコミュニケーション(AAC)戦略でスピーチを強化する必要があるかもしれません。 たとえば、次のものを使用できます。

・ 単語や文章を表す絵

・ シンボルを扱うマシン

・ それらを話す電子装置。

AACの方法は、人の声であることを忘れないでください。 あなたは、口頭のコミュニケーションに反応するのと同じ方法でこのコミュニケーションを尊重し、対応しなければなりません。 複雑なコミュニケーションニーズを持つ人々は、要件によって異なります。 ある人は主に口頭でコミュニケーションをします。 またある人は一部限定された口頭によるコミュニケーションをするか、完全に非口頭ベースのシステムに依存している人もいます。 これらの人々はすべて、コミュニケーションを補助するツールを別々に使います。

年齢

高齢者とのコミュニケーションは時には難しいことがあります。 これは、多くの高齢者が老化プロセスに関連するコミュニケーションに問題があるためです。 最も一般的な年齢関連のコミュニケーションの問題は、聴覚障害、視覚障害、失語症および認知症です。 これらの状態のいずれかを持っている人を気遣うときは、忍耐強く、コミュニケーションの時間を取る必要があります。 あなたは彼らがあなたを理解し、あなたがそれらを理解していることを確認する必要があります。

宗教的、精神的ニーズ-

また、あなたの個人の精神的、宗教的ニーズを認識し、尊重しなければなりません。 宗教的および霊的なニーズについて知る最も良い方法は、その人に尋ねることです。-

あなたは、人々が自分の宗教や霊性を、いつ、どのように実行しているのかを知って初めての彼らの宗教的または精神的ニーズを尊重していることになります。 あなたがサポートを提供する人とコミュニケーションを取っているときは、これを考慮する必要があります。 例えば、イスラム教徒の人々は1日に数回祈ります。 あなたが彼らの祈りの時間に気づいていない場合、この時間にシャワーを浴びるように頼んでしまい、彼らは憤るかもしれません。-

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2.3.2 Influences on Communication

Communication underpins everything you do as a disability support worker. You need to communicate effectively with co-workers, individuals receiving support and their families, advocates and other health care professionals.

When building relationships with different stakeholders, you must consider the communication needs of everyone you work with. Some may have physical or mental disabilities. Some may have language or literacy difficulties. Some may be unreceptive or in a particular emotional state that creates communication barriers.

Individual Differences and Needs

All people are different. To communicate well with individuals and co-workers, you need to know and understand these differences. You also need to understand the way people communicate. You need to bear in mind the many barriers to effective communication.

Past Experience

What has happened in people’s lives may affect how they communicate. Some people have lived a long time and have had many changes and experiences in their lifetime.

You need to realise the people you work with will have different backgrounds and life experience; for example, you may care for a person who has come from a large family. They may be used to lots of family gatherings and feel isolated in a residential facility. If you know about this past experience, you can try to spend extra time with them. You could make sure they are introduced to other people and included in social functions.

Cultural Background

Australia has people from many different cultures and countries. These different cultures make Australia an interesting place to live. The differences also make the workplace interesting. It is important to know about the culture of the individuals you support and co-workers. The cultural differences might mean there are different languages or ways of behaving that affect communication.

Language and culture affect the way people behave. It can influence how men and women communicate with each other; for example, who speaks first and the tone and body language used. Who is speaking and how they are speaking might show how important the conversation is.

For example, in some cultures, it is rude to look into people’s eyes when talking to them, in other cultures, keeping eye contact is a sign of respect. If you work with or are supporting someone from another background, you may need to alter your communication style. It is important that you learn about the cultural background of individuals you support.

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A Note on Using Translators

When an organisation is using an interpreter or translator, there are legal and ethical aspects to consider.

Translators and interpreters must:

・ respect the client's right to privacy and confidentiality

・ relay information accurately and impartially between parties

・ never disclose information

・ maintain professional detachment

・ disclose any conflicts of interest

・ not change or adapt what the speaker is saying, or their words, even it if is an attempt to make the client better understood.

Self-image

How people see themselves can have a big impact on communication. For example:

・ a person who has had a stroke and has trouble speaking may not have a good self-image

・ a stroke can cause many problems for the affected person, including difficulty with speech, understanding, walking, dressing, eating and swallowing

・ it may be easy to tell if a person is confident or shy or how they see themselves. Other times you may need to talk with them for a while to find out how they see themselves.

Closed or Unreceptive Attitudes

Many individuals have fixed ideas and are unwilling to change or discuss things. This can result in miscommunication or you may be unable to progress any discussion with these people.

They may not consciously wish to be negative and may be unaware of how their attitude affects others.

To communicate with unreceptive people, you need to take the time to understand their attitude. You can do this by talking to them and developing a closer relationship with them.

By changing your attitude towards them, you may find that you can communicate with these people more effectively. If you approach these people with a negative attitude, they may continue to have a negative attitude. To communicate effectively with unreceptive individuals, you must try to understand their attitudes, beliefs and concerns.

Emotional State

How a person is feeling will affect the way they communicate. If an individual you support or someone you work with is upset because a family member is very sick, for example, they may not want to talk. They may focus on the sadness they are feeling and not be able to understand clearly what you are saying to them.

Communication barriers can also be caused if someone is afraid, angry or frustrated about a potential outcome. For example, someone may be angry because they believe if team productivity is improved, they will be out of a job. Or an individual may be fearful that if they tell someone their condition has deteriorated, they may be removed from their home and placed in residential care. As a disability support worker you must be clear in your communication and reassure colleagues and individuals you support when it is appropriate to do so.

AAC Strategies for Communicating

Many people may need to communicate without speech. Alternatively, they may need to enhance their speech with augmentative and alternative communication (AAC) strategies. For example, they may use:

・ pictures to represent words or sentences

・ a machine that works with symbols

・ an electronic device that speaks for them.

Remember the AAC method is the person’s voice. You must respect and respond to this communication in the same way you would respond to spoken communication. People with complex communication needs vary in their requirements. Some mainly use speech; others have limited speech or rely entirely on a non-speech-based system. These people all use communication aids differently.

Age

Communicating with older people can sometimes be difficult. This is because many older people have problems with communication related to the ageing process. The most common age-related communication problems are hearing impairment, vision impairment, aphasia and dementia. When caring for individuals with any of these conditions, you need to be patient and take time when communicating with them. You need to make sure they understand you and you understand them.

Religious and Spiritual Needs

You must also be aware of your individual’s spiritual and religious needs, and respect them. The best way to find out about religious and spiritual needs is to ask the person.

You are respecting the person’s religious and spiritual needs when you are aware of when and how they like to practise their religion or spirituality. You may need to consider this when you are communicating with the people you provide support for. For example, Muslim people pray several times a day. If you are unaware of their prayer times, you might ask them to have a shower at this time and they may become upset with you for not respecting their needs.

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