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2017年2月5日日曜日

2.2.1 個別計画の実施と確認 Implementing and Confirming Individual Plans

2.2.1 個別計画の実施と確認

計画の確認

支援計画の策定に関与した人々は、計画の戦略、資源、成果に同意する必要があります。家族と介護者とともにサポートを受けている人は、その計画が目標と選択肢を反映していることを支持しなければなりません。

ネットワークがある人と、継続中の老人医療サービス提供者は、サービス提供者が実施責任を負う戦略に同意する必要があります。

家族や介護者と一緒にいる人と障害者サービス提供者が契約に同意すると、その計画は準備されているとみなされ、その後、それを確認し、実施されます。

クライアントとプランを立ててからもその計画を見直し、クライアントと確認してから、クライアントとそのサポートネットワークでもう一度やり直すための時間とります。

個々のプランは作業文書であり、クライアントのニーズとニーズの変化に基づいて変更、修正、更新されることに注意してください。したがって、すべての利害関係者が定期的にその計画を確認し、全員がその人のサポートニーズ、サービス、および活動について知識を持っていることを確認する必要があります。

正式に文書化されて再確認される前に、クライアントとそのネットワークとの間で決定や行動を確認する必要があります。

計画にどのような変更が必要か、あるいは計画をどのように実施すべきかを本人に話すことはあなたの仕事ではありませんが、彼らのためのどのような変化であっても、彼らを力づけ、自己決定を通じて計画を決定するためのプロセスを促進するのはあなたの仕事であることを忘れないでください。

クライアントおよびその家族および/または介護者によってすべての詳細が確認されるまで、計画またはプランの変更を実施すべきではありません。

計画の実施

「計画の実施」とは、個別化された計画を実行し、計画で特定されたサービスを提供または整理するプロセスです。実施には、サービスを直接提供すること、および/または他の組織に照会することが含まれます。すべての利害関係者は、実施プロセスにおける自分の役割と他人の役割を理解する必要があります。「計画の実施」は、サービスを提供し、目標が達成され、状況の変化が考慮されることを保証するために、サポートを受ける本人、その家族(サポートをする人を含む)および関係機関との定期的なコミュニケーションに依存します。

計画の目標達成を最大限にするには、次のことを最上の実施の一部として考慮する必要があります。

サポートを受ける本人とその家族は可能な限りプロセスを推進する必要があります。

すべてのサポート・ワーカーと家族は、すべての人の役割と責任を知っておくべきです。

本人とその家族のニーズに最も適したサービスを検討し、特定するよう注意する必要があります。

包括的かつ効果的に伝達される明確で調整されたプロセスは、成功した実施と目標の達成のための基礎を築くのに役立つでしょう。

適切な記録保持が監視とレビューを支援するので、良い進捗ノートが維持されるべきです。

計画の変更は合意どおりに記録し、人、その家族、他の重要な人々、適切な労働者/組織に影響を与える可能性のある変更を通知する必要があります。

内部または外部の利害関係者とのすべての連絡先を記録する必要があります。

進捗状況に懸念がある場合は、組織が迅速かつ協力的に解決すべきです。

サービス提供者は以下を行う必要があります:

計画で指定されたアクションを実施するためのリソースを収集します。

計画の目標から作成された行動に基づいて具体的な活動をスケジュールします。

個人のためのサポートフレームワークがスケジュールされた活動に効果的に参加できるようにします。

個人の目標や好みに応じて活動を評価し変更するために、正式な評価が予定され、非公式の評価が進行中であることを確認します。

計画の実施に関するすべての行動を記録します。

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2.2.1 Implementing and Confirming Individual Plans

Confirming the plan

Those who have been involved in developing the support plan have some responsibility for its implementation must agree to the strategies, resources and outcomes in the plan. The person receiving support, with their families and carers, must endorse that the plan reflects their goals and choices.

The person with their network and the ongoing aged-care service provider must agree to the strategies that the provider will be accountable for implementing.

The plan can be considered prepared once the person with their families and carers and the disability service provider’s agree with the arrangements. It can then be confirmed and implemented.

Although you have developed the plan with your client, allocate time for you to go over the plan and confirm it with your client, and then to go over it again with the client and their support network.

Remember that the individual plan is a working document, and will be altered, amended and updated based on the clients’ needs and changes to their needs. Therefore, the plan needs to be regularly confirmed by all stakeholders to ensure everyone is knowledgeable about the person's support needs, services, and activities.

Any decisions or actions need to be confirmed with the client and their network before being formally documented, and re-confirmed. Remember that it is not your job to tell the people you support what changes are needed to their plan, or how their plan should be implemented, but it is your job to facilitate the client process of determining the plan, and any changes, for themselves, through empowerment and self-determination.

You should not, therefore, implement the plan, or changes to the plan, until all details have been confirmed by the client and their family and/or carer.

Implementing the plan

Implementation is the process of putting the individualised plan into action and delivering or arranging the services identified in the plan. Implementation may involve providing services directly and/or referring to other organisations. All stakeholders need to understand their role and the role of others in the implementation process. Implementation relies on regular communication with the individual receiving support, their family (including support persons) and relevant organisations to ensure that services are being delivered, goals are being met and changes in circumstances are taken into account.

To maximise achievement of the plan’s goals the following should be considered as part of best practice:

the individual and their family should drive the process as much as possible

all workers and family members should know what everyone’s roles and responsibilities are care should be taken to consider and identify services which are most appropriate to the needs of the person and their family

a clear and coordinated process that is inclusive and communicated effectively will help lay the foundation for successful implementation and the achievement of goals

good progress notes should be maintained as proper record keeping will assist with monitoring and review

any changes to the plan should be recorded as agreed and the person, their family, other significant people and appropriate workers/organisations should be advised of any changes that may affect them

all contact with internal or external stakeholders should be recorded

where there is any concern about the progress organisations should work quickly and collaboratively to resolve.

The service provider will need to:

Gather resources to implement the actions specified in the plan.

Schedule concrete activities in accordance with actions generated from the goals of the plan.

Ensure a support framework for the individual is in place so they can participate effectively in scheduled activities.

Ensure formal assessments are scheduled in and informal assessments are ongoing in order to assess and modify the activities according to the individual’s goals and preferences.

Record all actions pertaining to the implementation of the plan.

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