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2017年1月10日火曜日

2.1.2 強さに基づくアプローチと積極的なサポート (Strength-based Practice and Active Support)

2.1.2 強さに基づくアプローチと積極的なサポート

強さに基づくアプローチ

強さに基づくアプローチは、クライアント(支援を受ける個人)の能力の限界ではなく、潜在力、強さ、興味、能力、知識および能力を認識し、焦点を合わせてクライアントと協力するための哲学です。

現代の障害者ケアの基盤の1つであり、すべての地域のコミュニティサービス従業者がそれにかかわる必要があります。

しかし、どのようにして人の強みを判断できますか?サポートを受けているクライアントはそのサポートの中心にあることを忘れないでください。クライアントの強みが何であるかを知っていると思い込まず、かれらの強みを発見して伝えるのを助けてください。以下のツールは、これを行うのに役立ちます:

スキル調査またはチェックリスト。

本当にクライアントを知るようになること。彼らと時間を過ごし、観察し、参加し、質問をすること...

ドキュメンテーション(過去の計画、その人がどのような活動に参加し、優れた活動をしたか、過去の計画のどの部分が最も成功したのか、その成功の理由は何か...)

個人の非公式ネットワークサポートを使用して情報(家族、友人、同居者...)を収集する

正式なサポートネットワークを利用して、より多くの情報(介護者、サポートワーカー、擁護者、エイジェンシーなど)を調べる。

強さに基づくアプローチにおける協調的計画プロセス

クライアント、その家族および/または介護者と協力して作業することは、強さに基づくアプローチを実施する上で重要な部分です。

協調的な作業では、クライアントとその個人のニーズと好みを知り、それについて学習したことに反応する必要があります。

協調的な計画プロセスに携わっているときは、以下の戦略に留意してください。

支援を受けている個人に焦点をあて、または議論され行動しているすべての中心にします。

クライアントの強み、ニーズ、嗜好に焦点を当ててそれを維持する。

クライアントと協力して、本人の支配権を獲得し、本人が選択肢を決定し、決定を下すためのサポートを提供する。

個々のクライアントのケアとプランニングに対するあなたのアプローチに柔軟性と適応性を備えること。

個人に重要な関係者(家族および/または介護者)を関与させるが、常に同意する。

クライアントと協議するときは、簡単に理解できる言語を使用すること。専門用語や混乱するような用語を避けること。

協議する際に目標指向のアプローチを使用すること。

何事も決めつけないこと。コミュニケーションを通じ、オープン・エンドの質問を使って、サポートしているクライアントのニーズと好みを理解するのに役立てること。

アクティブサポート

アクティブサポートとは何か?

障害を持つ人々は、他の誰もが完全な生活を送る権利があるのと同様な権利があります。 アクティブサポートは、すべての個人の関与とコミュニティ、家族、社会環境への貢献に焦点を当てたモデルです。 アクティブサポートの傘の下で、クライアント個人にとって次のことが重要です。

コミュニティに参加する

友人や家族との良好な関係がある

継続する関係がある

経験を養い、新しいスキルを学ぶ機会がある

人生を選択しコントロールする

地位を持ち敬意が払われる

個人として扱われる。

社会的に価値のあるライフスタイルを導くことによって我々が意味するものを定義するようになった、これらの重要な生活要素がとても重要です。

個人が典型的な活動を独立して行うことが十分できない場合、その活動を支援する必要があります。

「人を中心とした実践(プラクティス)」

「人を中心とした実践」とは、人々の声を聞き、現在と将来の生活から彼らが望むものについて考えるよう支援することです。それは正方形の外で考え方と目標をサポートする方法を理解するだけでなく、情報に基づく選択を行い、リスクと責任を理解する人を支援することを含みます。

個人中心の計画は、私たちがその人について学んだことを発見したことの説明です。それは、人が今や将来したいこと、彼らがどのようにこれらのことを達成するために支援されたいのか、誰が彼らに支持されたいのか、どんな意味のある支援が彼らにとって何を意味するのかなどです。

個人中心計画は、人の全身を考慮に入れます。これは生きた文書であり、人の欲求、ニーズ、経験が変化するにつれて、見直され、構築される必要があります。それは、彼らの強みとスキル、その人にとって重要なこと、そして彼らを最もよくサポートするためにスタッフが知る必要があることを詳述する人の最新のプロフィールを含みます。また、その人が自分の目標や願望を達成するためにサポートされていることを確認するために必要なことに取り組むための詳細な行動計画も含まれています。

この計画は、その人を最もよく知っている人とその人が計画に参加することを選んだ人の貢献をもとに開発されています。これには、その人の家族や友人、職場の同僚、有料および無料の専門家などのサービスが含まれます。これらの人々は、その人の支援の輪を形成し、その計画を立案するために人の計画会議のために定期的に集まります。

私たちは、品質を評価し、私たちが提供するサービスの継続的な改善を確実にするために、結果を測定することに全力を尽くしています。当社の内部監査システムには、計画の実施の有効性を評価するためのさまざまな措置があります。ここをクリックして、Sunnyfieldの品質に関する詳細を確認してください。

https://os.opencolleges.edu.au/E1145#/sub-topic/30291/2.1.2

アクティブなサポート

アクティブなサポートは、すべての人の関与と貢献に焦点を当てた実績のあるモデルです。 多くの人々の関与を可能にするために、さまざまなサポートとコミュニケーションのテクニックを使用します。

これは、一日を通して、個人の人生のあらゆる面において、障害者がすべての活動に参加することを奨励することを意味します。 彼らが、自分のスキルに従って貢献し、できることを行い、情報に基づいた意思決定と選択を行うことを支援しています。

積極的に関与することで、人々は以下を示します:

・ 自尊心の増加

・ 関与と成果の感覚 – 現在起こっていることの一部と感じられる。

・ 独立性と能力の向上

・ 人生における他人とのよりよい関係

・ もっと思いやりを持てる

・ 不適切な行動や実世界とかかわりのない行動

積極的な支援の根底にある原則には、意味のある活動や関係を支え、人々が自分の人生をより支配し、地域社会の大切な一員になるよう助けることが含まれます。

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2.1.2 Strength-based Practice and Active Support

Strengths-based Practice

A strength-based approach is a philosophy for working with individuals that recognizes and focuses on the potentials, strengths, interests, abilities, knowledge and capacities of individuals, rather than their limits.

It is one of the underpinning principles of modern day disability care, and requires all community service workers to engage with it.

But how can you determine a person’s strengths? Remember that the individual receiving support is at the center of that support, so don’t assume you know what someone’s strengths are, but assist them to discover and communicate their strengths for themselves. These tools may be helpful in doing this:

A skills survey or checklist.

Really getting to know the individual; spending time with them, observing, participating, asking questions …

Reviewing documentation (past plans, what activities the person has participated in and excelled at, what parts of their plan have been implemented with the most success and what are the reasons behind this success …)

Use the person’s informal network support to glean information (family, friends, fellow residents …)

Use their formal support network to find out more information (carers, support workers, advocates, agencies …)

Collaborative Planning Process Within Strength-based Practice

Working collaboratively with a person, their family and/or carer, is an important part of implementing a strength-based approach.

Collaborative work requires knowing the person and their individual needs and preferences and being responsive to what you have learned about them. When you are involved in a collaborative planning process, keep the following strategies in mind:

Keep the individual receiving support as the focus, or the center of all that is discussed and actioned.

Maintain focus on the strengths, needs and preferences of the individual.

Collaborate with the individual to provide support to enable them to take control, make choices and decisions.

Be flexible and adaptable in your approach to individual care and planning.

Involve relevant others (family members and/or carers) who are important to the individual, but always with their consent.

When collaborating, ensure you use easily understood language; avoid jargon or confusing terms.

Try to use a goal-oriented approach when collaborating.

Never assume anything; use communication and open ended questions to help you understand the needs and preferences of the individual you are supporting.

Encourage self-determination when collaborating.

Use active listening techniques to support collaboration.

Active Support

What is active support?

People with disabilities are entitled to lives, which are as full as anyone else’s. Active support is a model that focuses on engagement of all individuals and contribution to community, family and social environments. Under the umbrella of active support, it is important for individuals to:

be part of a community

have good relationships with friends and family

have relationships that last

have opportunities to develop experience and learn new skills

have choices and control over life

be afforded status and respect

be treated as an individual.

So important are these core elements of life that they have come to define what we mean by leading a socially valued lifestyle.

When a person is not able enough to do typical activities independently, he or she will need support to do them.

Person Centered Practices

Person Centred Practices involves listening to people and supporting them to think about what they want from their lives now and in the future. It involves thinking outside the square to figure out how to support aspirations and goals as well as supporting the person to make informed choices and understand risks and responsibilities.

A Person Centred Plan is a description of the things we have learned and discovered about the person. It includes things the person wants to do now and in the future, how they would like to be supported to achieve these things, who they would like to be supported by and what meaningful support means to them.

A Person Centred Plan takes a person’s whole of life into account. It is a living document and needs to be reviewed and built on as the person’s wants, needs and experiences change. It includes an up to date profile of the person which details their strengths and skills, what is important to the person and what staff need to know to best support them. It also includes a detailed action plan to address what needs to be done to ensure that the person is supported to achieve his or her goals and aspirations.

The plan is developed with the contribution of those that know the person best and those that the person choses to be involved in their planning. This may include the person’s family members and friends, work colleagues, paid and non-paid professionals and other services. These people form the person’s circle of support and will come together regularly for the person’s planning meeting to develop the plan.

We are committed to measuring our outcomes to be able to assess quality and ensure continuous improvement in the services that we offer. Our internal audit system has a range of measures that assesses the effectiveness of the implementation of a plan, click here to learn more about Quality at Sunnyfield.

https://os.opencolleges.edu.au/E1145#/sub-topic/30291/2.1.2

Active Support

Active support is a proven model that focuses on every person’s engagement and contribution. It uses different support and communication techniques to enable successful participation.

This means that people are encouraged to be part of all activities throughout the day and in all aspects of their own life. They are supported to contribute their skills, the things they can do, and to make informed decisions and choices

By being actively involved, people show:

Increased self esteem

A sense of involvement and achievement – being part of the things that are going on

Increased independence and competence

Better relationships with the people in their life

More compassion

Less inappropriate & unengaged behaviour

The underlying principles of active support involve supporting meaningful activities and relationships, helping people to gain more control over their own lives and to become valued members of their community.

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