About pictures/当ブログ内の写真について/당 블로그내의 사진에 대해서

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2017年1月9日月曜日

Open College (Australia) Certificate Ⅲ in Individual Support (Disability) (2.1.1 -1)

Open College (Australia) Certificate Ⅲ in Individual Support (Disability) Module 2.1.1 (1) Overview

A fundamental role of disability support workers is to work in partnership with individuals with disability to plan for, and then implement, individualized plans.

A significant aspect of the disability support worker’s role is to ensure the client’s support requirements are met in a way that is responsive to their needs and preferences.

The emphasis of an individualized plan is on goals and activities that foster the individual’s participation and independence in a meaningful way, and you will learn about these ideas in this module.

Today, more people who have disabilities choose to remain living in the community and there is a broader range of services and supports available to help them to do this.

For those who do require residential care, the environment provided is more homelike and flexible; giving residents more opportunities to stay in control and make choices about the ways they are supported. The ways support services are delivered needs to be carefully planned to ensure the individual needs of the client can be met in a way that supports their independence, their preferences and their choices.

Communication underlies so much of what we do as disability support workers and supervisors, and in this module you will also learn about empowering communication, person-centered communication, respectful and effective communication amongst other concepts.

The legal and ethical considerations of disability support work are also considered and you will learn about some terms such as 'duty of care注意義務', and the roles and responsibilities of all those involved in disability support work.

You will no doubt encounter some ethical decision making and conflicts of interest in your future job roles, and this module will assist in how you respond to these situations.

Topics Covered in this module

2.1 Individual Support Planning 

2.2 Legal and Ethical Considerations 

2.3 Principles of Effective Communication

2.4 Documentation, Reporting and Risks

2.5 Individual Support Delivery

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オーストラリアのオープンカレッジ「障害者支援」サティフィケイトⅢ モジュール2、2.1.1 (1) 

概要

障害支援サービス従業者の基本的な役割は、障害のある人と協力して個別計画を計画し、実施することです。障害者支援の役割の重要な側面は、顧客のサポート要件が、彼らのニーズと好みに応じた方法で満たされるようにすることです。個別化された計画の重点は、個人の参加と独立を有意義な方法で促進する目標と活動にあります。そして、あなたはこのモジュールでこれらのアイデアを学びます。

今日では、障害を持つ人々がコミュニティに住むことを選択し、より広範なサービスとサポートが提供されています。居住介護を必要とする人にとって、提供される環境はより家庭的で柔軟性があります。そこに住む住民は状況を把握し、彼らが支援される方法を選択する機会を増やします。サポートサービスの提供方法は、クライアントの個々のニーズが、独立性、好み、選択肢をサポートする方法で満たすことができるように慎重に計画する必要があります。

コミュニケーションは、障害支援サービス従事者や監督者として、私たちがしていることの多くを基礎としています。このモジュールでは、コミュニケーションのさまざまな概念の中でも、人々を力づけるコミュニケーション、人中心のコミュニケーション、および、礼儀正しく、効果的なコミュニケーションについて学びます。

障害援助活動の法的・倫理的配慮も考慮され、「介護の義務」や障害者支援活動に関わるすべての人の役割や責任などのいくつかの用語について学びます。倫理的な意思決定やあなたの将来の職務に関わる紛争に疑いの余地はありません。このモジュールは、あなたがこれらの状況にどのように対応するかを支援します。

このモジュールで扱われるトピック

2.1個別サポート計画

2.2法的および倫理的な考慮事項

2.3効果的なコミュニケーションの原則

2.4ドキュメント、レポート、およびリスク

2.5個別サポートの提供

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